Bizar! Deze producten lagen ooit écht in de winkel

Een aantal bizarre innovaties op een rij.

bizar-eten-geflopt
Eryn Thornton / EyeEmGetty Images

Er worden dagelijks nieuwe producten bedacht en op de markt gebracht. Soms zijn ze briljant en vraag je je af hoe het kan dat niemand het eerder heeft bedacht, en soms zijn ze eh... iets minder briljant.

Groene ketchup

Groen moet je doen! Behalve met ketchup. Dat bleek al snel toen Heinz in 2000 een groene variant van de bekende rode ketchup op de markt bracht. Onderzoek toonde namelijk aan dat kinderen het liefst de kleur groen zagen. Maar toen de ketchup eenmaal in de schappen te vinden was, stond niemand te springen om de groene smurrie naast z’n frietjes te spuiten. Want tomaten zijn rood, niet groen.

Transparante cola

Ook colaproducenten hebben de afgelopen jaren flink met hun bruine drank geëxperimenteerd. Zo was er Crystal Pepsi, een cola die zo doorzichtig was als water. Helaas werd de lichte kleur verward met de smaak van citroen, waardoor de cola slecht werd verkocht. Coca-Cola kwam met Coca-Cola blāk. Deze cola had de smaak van koffie en was bedoeld voor een chique en oudere doelgroep.

Colgate lasagna

Maak je geen zorgen, deze lasagne bevat niet echt tandpasta, al doet de naam je dat wel geloven. In de jaren tachtig bracht Colgate dit bizarre product uit, om mensen aan te moedigen hun tanden te poetsen (met Colgate tandpasta) na het eten. Maar de verpakking, waarop het Colgate-logo groot stond afgebeeld, zorgde natuurlijk voor veel verwarring en de pasta werd al snel weer uit de winkels gehaald.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Eten & Drinken