Go nuts! Dit zijn de vijf gezondste noten

Meng ze door je muesli, bak er een taart van of eet ze uit het vuistje: deze kleine krachtpatsers doen niets dan goeds voor lichaam en geest.

gerelateerd
Borrelen? 7x vegan hapjes
Dronken pasta: pasta die je maakt met rode wijn
Is snel eten écht slecht voor je?
Is eten net zo verslavend als drugs?
Getty Images

AMANDELEN
Met 7 gram vezels per 100 gram zijn dit een van de vezelrijksten onder de noten. En die vezels maken ze ook vullend, dus amandelen zijn een uitstekend tussendoortje.

Insomnia? Noten kunnen bijdragen aan een goede nachtrust >

PISTACHENOTEN
Pistachenoten bevatten beta-caroteen, luteïne en zeaxanthine, drie carotenoïden die worden gelinkt aan het hebben van goede ogen. Ze zijn ook rijk aan vitamine E en ontstekingsremmende antioxidanten.

CASHEWNOTEN
Je komt ze steeds vaker tegen: in notenboters, taartbodems of energybars. En daar mogen we blij om zijn, want cashewnoten zitten vol zink, koper en magnesium, drie stoffen die bijdragen aan een goed immuunsysteem, zenuwstelsel en spieropbouw.

En dit zijn de 50 gezondste producten ooit, volgens Time Magazine >

WALNOTEN
Walnoten bevatten een hoge concentratie plantaardige omega-3 vetzuren, die de kans op hartaandoeningen verkleinen. Bovendien heeft recent onderzoek uitgewezen dat een handje walnoten per dag het geheugen- en cognitieve functies zou kunnen verbeteren.

PINDA'S
Officieel geen noot maar een peulvrucht. Ze bevatten de meeste proteïne uit dit rijtje èn zijn een goede bron van arginine, een aminozuur dat kan helpen de bloeddruk te verlagen.

Doe het zelf cruesli. Met noten >

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO