6 tips voor een vullende smoothie

Door déze ingrediënten in de mix te gooien, blijf je langer verzadigd.

vullende smoothie
Getty Images

Lekker en snel, een smoothie als ontbijt, maar hoe maak je een smoothie die echt vult en energie geeft? We hebben zes tips voor je.

1. Pindakaas

Door een lepel pindakaas of amandelpasta in je smoothie te verwerken, voeg je een flinke portie goede vetten en eiwitten toe. Het lichaam verteert dit langzamer dan koolhydraten, oftewel: je maag zit langer vol. Dat klinkt goed, niet?

2. Chiazaad en lijnzaad

Hetzelfde geldt voor chiazaad en lijnzaad: beide bevatten naast vet, een fijne portie vezels. En dit zorgt, naast een vol gevoel, ook voor een goede eh… stoelgang.

3. Avocado

Avocado in je smoothie is zeer welkom. Naast de goede vetten brengt de groene held nog een voordeel met zich mee: hij maakt je smoothie supercreamy. Keiharde avocado te pakken? Met deze tips krijg je hem vliegensvlug rijp.

4. Kwark

Wil je extra eiwitten toevoegen? Overweeg dan om yoghurt te vervangen door kwark. Die laatstgenoemde bevat namelijk 13 gram eiwit per 100 gram. En yoghurt slechts 3,4 gram. Wij weten 't wel.

5. Bonen

Nog meer eiwitten én vezels voeg je toe, jawel, met bonen. Met ongeveer 50-75 gram gekookte bonen door je smoothie, creëer je een volle en romige structuur en heb je de komende uren gegarendeerd een verzadigd gevoel. En geen zorgen; je proeft ze niet terug. Beloofd.

6. Havervlokken

Havervlokken bestaan voor een groot gedeelte uit meervoudige koolhydraten, die zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Lees: geen suikerdip na je smoothie. Ook zorgen ze er voor dat je langer vol zit én helpen ze, net als lijnzaad en chiazaad, je spijsvertering een handje.

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Tips