Met deze foodtrends zijn we helemaal klaar in 2019

We willen ze níet meer zien. En daarmee basta.

Foodtrends klaar mee
Getty Images

Hoofdredacteur Klaartje Scheepers

'Helemaal klaar met menukaarten die alleen ingrediënten geven en niet wat ermee is gedaan. Het kán nog als je dan aan tafel uitleg krijgt, maar als daar geen tijd of aandacht voor is... Wat ga ik eten als ik kies voor Biet - Lam - Venkel - Matcha? Een stoof? Een schenkel met garnituur? Vertel het me!'

Artdirector Kitty Huijzer

'Alle honderd soorten dingen die met koffie gedaan worden. Doe mij maar gewoon een lekker bakkie koffie zonder veel poespas. Al was koffie misschien niet echt een hype.'

Eindredacteur Caroline Hülsenbeck

'Ik als echte Hollandse ben klaar met het supermarktassortiment. Vooral hiermee: er zijn talloze soorten brood, maar niet één echt goed brood. Er zijn talloze soorten kaas, maar niet één echt goede kaas.'

Redacteur Lisa van der Klok

'Ik sluit me daarbij aan. Het wordt je door supermarkten zo moeilijk gemaakt om bewuste keuzes te maken. Op iedere straathoek is er wel een supermarkt. Ook ben ik klaar met de elektrische fietsen van fietsbezorgers. Al ben ik wel blij dat ze niet op de scooter rijden.'

Redacteur Sophie van der Meer

'Ik ben klaar met mensen die nog steeds geloven dat ze niet zonder vlees kunnen en steevast elke dag een stuk vlees op hun bord hebben liggen. Open je ogen. We hoeven heus niet allemaal massaal de vegakant op te gaan, maar een béétje bewust zijn mag wel. En ik ben nog steeds klaar met sushi en poké bowls.'

Online stagiaire Laury van Lieshout

'Supergezonde baksels met kilo’s dadels, bananen en kokosvet. Daar kun je zorgeloos van genieten, zeggen ze. Voor diezelfde hoeveelheid calorieën bak ik liever iets lekkers van roomboter en basterdsuiker. Alsnog niet zorgeloos, maar wel tien keer zo smaakvol.'

Beeldredacteur Muriel van der Meer Mohr

'Ik heb eerlijk gezegd een beetje een hekel gekregen aan menukaarten waarop een rijtje ingrediënten staat in plaats van een gerecht. Zeg gewoon wat het gerecht is. Het staat overigens wel vaak stijlvol vormgegeven op papier.'

Freelance redacteur Mèlanie Koelewijn

'Ik ben niet zo goed in trends spotten, maar ik zie de laatste tijd wel vaak 'rustiek' en 'robuust' op producten staan, terwijl als iets écht zo rustiek en robuust is, heeft het die aanduiding vast niet nodig. Laat staan die strakke verpakking.'

Freelance redacteur Mariëlle Vermeer

'He-le-maal klaar met eten dat er briljant uitziet. Voor Instagram. Uiterlijk staat op de eerste plek, pas veel later komt smaak. Iedereen lijkt er lyrisch over, des te harder is de klap in je gezicht na de eerste hap. Neem de prachtigste taarten die alleen maar naar suiker smaken, of zo'n freakshake die ik sowieso de calorieën niet waard vind. Iets wat een gepocheerd ei moet voorstellen, maar meer weg heeft van een hard gekookte, mag wat mij betreft in dezelfde categorie. Liever lekker lelijk.'

Advertentie - Lees hieronder verder
Meer van Nieuws