Aha! Het verschil tussen blenders, sapcentrifuges en slowjuicers

De lekkerste sappen en smoothies maak je natuurlijk zelf.

image
Philips

Waarom naar een juicebar als je het thuis ook kunt? Met één druk op een knop maak je zo een vers sapje of een smoothie bomvol vitamines en vezels. Maar welk apparaat gebruik je voor welk resultaat? En hoe zit het met het behoud van vezels in een smoothie, en de hoeveelheid suikers in een sapje? We leggen je uit wat de voordelen zijn van de verschillende soorten blenders en juicers van Philips. Ga je voor een stevige bodem vol vezels, of heb je een snel vitamineshot nodig en wil je een helder, fris sap? Met een recept erbij kun je gelijk van start.

Sapcentrifuge

      Begin jij je dag graag met een extra shot vitamine of kan je weerstand wel even een boost gebruiken? Dan is de Philips Avance Collection Sapcentrifuge een goede keus. Daarmee maak je een heldere en lichte sap vol vitamines van je favoriete groente en fruit. Over het algemeen bevat een sapje uit de sapcentrifuge minder vezels, omdat met de sapcentrifuge pulp gescheiden wordt van het sap. Wil je het gezond houden, let dan op dat je niet teveel sap drinkt van fruit met een van nature hoog suikergehalte. En check eens recepten van snacks die je kunt maken van de fruitpulp die over blijft na het bereiden van een sapje. Dan krijg je die vezels op een lekkere manier tóch binnen als je het drinken ervan moeilijk vindt. Deze knapperd helpt je zelfs nog een handje met het schoonmaken, ideaal toch? Binnen één minuut staat de sapcentrifuge weer schoon in de kast.

          Recept: Vitamineklapper met aardbei en meloen

          Schil 3 schijven watermeloen en stop dit met 250 gram aardbeien en 250 gram blauwe druiven in de sapcentrifuge. Schenk de vitamineklapper in grote glazen met ijsblokjes.

          Slowjuicer

              De slowjuicer is het grote broertje van de sapcentrifuge. Hoewel beide apparaten sappen maken, behoud je over het algemeen meer vezels dan bij een sapje uit de sapcentrifuge, door het duidelijke verschil van bereiden. De slowjuicer perst langzaam het sap van groente en fruit uit, waardoor de sap geconcentreerder is. Bij een sapcentrifuge wordt het sap gescheiden van het pulp door centrifugerende krachten. De slowjuicer is ook geschikt voor zachte vruchten zoals bananen, bladgroenten zoals spinazie en harde noten. Zo maak je met de Philips MicroMasting slowjuicer een geconcentreerde sap met een beetje meer body en vezels.

                  Recept: ACE multivitamine drank

                  Schil 8 sinaasappels en 1 citroen. Snij 2 wortels en 1 appel in stukken en doe alles in de slowjuicer. Meng het sap goed door elkaar. Mocht het sap te dik zijn kun je er wat water bij doen. Je kunt het sap in de koelkast bewaren in een afgesloten glazen fles. Een lekker vitaminerijk sapje voor bij het ontbijt.

                  Blender

                      We hoeven we je natuurlijk niet te vertellen dat we minimaal 400 gram groente en fruit moeten eten op een dag. Toch schiet het er weleens bij in. De Philips Highspeed Blender en de Philips Highspeed Vacuüm Blender zijn perfect voor het bereiden van een gezonde smoothie of een rijke soep, vol vezels, vitamines en mineralen. De blenders vermalen naast fruit, groenten en ijs ook gemakkelijk noten, granen en zuivel in je smoothie of soep om er een complete maaltijd van te maken. Neem je liever je smoothie mee? Ga dan voor de Philips Avance Blender met handige on-the-go bekers. Zo kom je zonder moeite aan je dagelijkse vezels en vitamine.

                          Recept: Booster Monday

                          Stop 2 appels, 150 gram bosbessen, een halve komkommer, 270 gram rode kool en ijsklontjes in de blenderkan. Voeg 10 ijsklontjes toe. Blender in het begin op middelhoge snelheid en stamp indien nodig met de stamper de smoothie aan. Vul aan met het ijs tot de 2 liter is bereikt. Je maandag kan niet beter beginnen.

                          Meer van Wist je dat