Deze 7 voedingsstoffen verhogen je productiviteit

Leg je boodschappenlijstje maar vast klaar, deze zeven wil je echt noteren.

gerelateerd
Ha! Dit zijn alle gezondheidsvoordelen van havermout
Seizoenskalender groenten & fruit: december
Dit is het verschil tussen pepernoten en kruidnoten
Getty Images

Last van een off-day? Dat kan wel eens liggen aan wat je gegeten hebt. De voedingsstoffen die je binnenkrijgt hebben namelijk een grote invloed op je werkprestaties en productiviteit. Productiviteit verbeteren? Happen maar, in deze zeven productiviteit verhogende voedingsmiddelen.  

Avocado

Avocado's verbeteren de bloedsomloop, wat ervoor zorgt dat meer voedingsstoffen je hersenen bereiken. Gevolg? Een verhoogde focus en een verbeterde productiviteit.  

Aan de avocado! 5 recepten voor een avocado-ontbijt >

Noten

Klein maar fijn, deze vitaminerijke rakkers. Zij zorgen met hun dosis antioxidanten en vitamine E voor een verbeterd geheugen en hogere hersenprestaties. Daarnaast zijn noten een bron van folaat, een stofje wat ervoor kan zorgen dat je je kalmer voelt. De beste noten uit het schap? Amandelen en walnoten.   

Go nuts, dit zijn de 5 gezondste noten >

Zalm

Zalm heeft een hoog omega-3 vetzuur gehalte, wat je geheugen en mentale prestaties verbeterd en er tevens voor zorgt dat je lekkerder in je vel zit. Niet voor niets wordt dan ook aangeraden twee keer per week vis te eten, waarvan minstens één keer een vette vis als zalm.  

Bessen

Bessen zijn rijk aan antioxidanten, stoffen die je geheugen verbeteren en je hersenen beschermen tegen oxidatieve schade. Welke bes je kiest, is aan jou. Verse, bevroren en gedroogde hebben namelijk hetzelfde resultaat.

Deze kruiden kunnen bijdragen aan je gezondheid >

Eieren

De stoffen die zich in eierdooiers bevinden versnellen je reactievermogen en verbeteren je geheugen. Ook helpen ze je bloedsuikerspiegel en energieniveaus stabiel te houden. Win-win.

Bruine rijst

Bruine rijst bevat magnesium, een stofje dat je emotioneel stabiel houdt en vermoeidheid helpt te verminderen. Daarnaast is dit voedingsmiddel een bron van goede koolhydraten, het soort dat je scherp houdt en zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Dag, dag, vreetbuien.

Water

De laatste, maar misschien wel belangrijkste: water. Belangrijk omdat je lichaam hier voor wel zeventig procent uit bestaat. Wil je je productiviteit verhogen? Hydrateer dan goed.

Dit is wat er gebeurt als je iedere dag een banaan eet >

Bron: Luvoinc

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO