Winterdipje? Deze foods hebben de juiste voedingsstoffen voor meer energie

Onze collega's van Womens Health geven 4x tips om deze donkere wintermaanden door te komen. 

gerelateerd
Coquilles bakken of grillen doe je zo
Pronkstukken: 15 braadrecepten
Is verse vis écht beter dan diepvriesvis?
Unsplash

In de winter zijn de dagen zo kort en koud, dat het gebrek aan zonlicht ervoor kan zorgen dat je wat minder lekker in je vel zit dan normaal. Niet alleen fysiek moet je lichaam harder werken om ziekteverwekkers buiten de deur houden, ook mentaal kan je een klap krijgen - een winterdip lift op de loer.
   
Deze voedingsmiddelen leveren de juiste voedingsstoffen en genoeg energie om de korte, donkeren dagen fit te doorstaan.

Hüttenkäse

Je kent hüttenkäse misschien vooral als een vetarm en eiwitrijk product; perfect op een rijstwafel met een flinke snuf peper, of als toevoeging in een salade. Maar wist je ook dat hüttenkäse vol zit met serotonine, beter bekend als het gelukshormoon? Daarnaast zit er veel vitamine B12 is, zodat ook je energielevel op peil blijft. 

Ontbijt met hüttenkäse? We delen drie lekkere recepten >

Zoete aardappel

Hoera! Ook onze favo koolhydraatbron mag tussen dit rijtje staan. Zoete aardappel bevat namelijk veel kalium, dat zorgt voor een goede zuurstofcirculatie. Hierdoor kan jij zelfs de koudste ochtend aan. 

Spinazie

Spinazie zit bomvol vitamine B6 en helpt bij de circulatie van zuurstof. Daarnaast zit deze groente - zoals bekend - boordevol ijzer, en daar worden ook je spieren heel blij van. Spinazie is niet alleen lekker als roerbakgroente, maar ook als basis voor een maaltijdsalade of als toevoeging aan een omelet.

Avocado

Geen rijtje compleet zonder aanwezigheid van de avocado, zo ook dit rijtje. De avocado verdient het om tussen deze gezonde foods te staan, omdat het je lichaam helpt de immuunbooster vitamine A aan te maken.

10x etenswaren die je absoluut niet in je vriezer mag stoppen

Bron: Mens Health & Womens Health 
   

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO