Dit kun je beter niet eten voor je gaat slapen

We publiceerden eerder al een lijst met slaapbevorderende snacks, maar deze etenswaren doen juist precies het tegenovergestelde.

gerelateerd
Waarom krijgen we honger na het drinken van alcohol?
Gezocht: marketingtalent! Kom jij ons team versterken?
Deze restaurants hebben een Bib Gourmand voor 2018 verdiend
Is honing gezonder dan suiker?
Getty Images

Broccoli en bloemkool zitten vol met goede vitaminen en antioxidanten, maar bevatten ook veel lastig te verteren vezels. Eet bloemkool of broccoli altijd ruim voordat je naar bed gaat, anders is je lichaam nog hard bezig met verteren als je onder de wol kruipt en dat kan een rustige slaap tegengaan.

Rood vlees zoals steak of gehakt zit vol met proteïne, wat hetzelfde effect heeft als de stevige vezels uit bloemkool en broccoli.

Tomatensaus heeft een hoge zuurtegraad, wat brandend maagzuur en een slechte spijsvertering tot gevolg kan hebben. Zorg dat er minimaal drie uur tussen je bord pasta en je bed zit en er is niks aan de hand.

Pittig eten kan ook voor brandend maagzuur zorgen en bovendien verhoogt pittig voedsel je lichaamstemperatuur, wat voor onrustige slaap kan zorgen. Weet je eindelijk waar die nachtmerries na je pasta arrabiata vandaan komen..

Kaas en gezouten vlees (zoals hammen en droge worsten) bevatten tyramine, een aminozuur dat je alert maakt. Niet wat we willen voordat we naar bed gaan.

Pure chocolade bevat hetzelfde alertmakende aminozuur als kaas en worst, en daarnaast kan er ook nog eens caffeïne zitten in pure chocolade. Hou het voortaan dus ècht bij dat ene stukje.

Deze snacks zorgen wèl voor een goede nachtrust >

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO