Snelle & makkelijke ontbijtjes die je op werk kunt maken

Vaak hebben we haast in de ochtend en slaan we het ontbijt over. Om het vervolgens helemaal te vergeten. Maar voor deze ontbijtjes hoef je niet eerder je wekker te zetten, want je kunt ze gewoon op je werk maken.  

gerelateerd
Tips! De perfecte couscous klaarmaken doe je zó
Dit is wat er gebeurt als je iedere dag een ei eet
5 tekenen dat je ingevroren eten niet meer goed is
5x eten waarvan je haar gaat groeien
Getty Images

Boterham avocado en hüttenkäse 

Voor zo'n ontbijt kom je toch uit je bed hè! Het is snel klaar, super gezond, geeft lang een verzadigd gevoel en is net een hartig taartje. I love it . 1 persoon: 1 snee volkorenbrood 40 gr Hüttenkäse 30 gr avocado 4 doormidden gesneden snoeptomaatjes Flinke snuf tzazikikruiden (mocht je die niet hebben, kun je ook een beetje knoflookpoeder, zeezout, uienpoeder en gedroogde peterselie toevoegen) En als laatste daarbij om op te drinken 200 ml halfvolle melk, mmm... Totaal 262 kcal. Dit is zó lekker dat zou ik iedere dag wel kunnen eten! #recepten #recept #volgme #facebook #kokenalaFranke #instagram #smullen #smakelijk #gezondeten #gezondontbijten #gezondontbijt #gezondafvallen #afvallen #afvallenisleuk #afvallenkanlekkerzijn #snelontbijt #snelklaarreceptje #delicious #superlekker #smaakbommetjes #avocado #huttenkase #paindebastille #AH #datbegintgoed

A photo posted by Franke Verhoeven (@koken_a_la_franke) on

Hüttenkäse zit vol met eiwitten en zorgt dus voor een lang verzadigd gevoel. Met avocado heb je meteen wat goede vetten binnen. In combinatie met tomaat is dit een lekker hartig ontbijt. Snij ½ avocado en 1 tomaat in plakken, verdeel 3 el hüttenkäse over de boterham en maak af met wat peper en zout.

Mug cake

Magnetron op je werk? Dan kun je een mug cake maken. Die kun je vullen met wat je maar wilt: fruit, noten en kokos bijvoorbeeld. Wat je in elk geval nodig hebt, is 1 ei, 2 el havermout, ½ banaan en ½ el bakpoeder. Prak de banaan, voeg het ei en de havermout toe en roer even door. Schep in een mok. Voeg daarna toppings toe die jij lekker vindt en roer nog even door. Zet de mok 2 min in de magnetron op 1000 Watt.

Yoghurt met vers fruit en noten

mfs_fegsoqy-peter-hershey

Easy does it. Yoghurt of (magere) kwark zijn populaire ontbijtzuivels in Nederland. In magere kwark zitten meer eiwitten dan yoghurt dus geeft je een langer vol gevoel. Strooi over een bakje kwark of yoghurt wat vers fruit, bijvoorbeeld banaan, aardbei, blauwe bessen, mango of kiwi. Maak het af met 3 el noten voor de extra vulling en bite. Bijvoorbeeld amandelen, walnoten en cashewnoten. 

Lees hier 6 redenen waarom amandelen zo goed voor je zijn >

Chiapap

chiapapp

Als je de grijze chiazaadjes in water legt, absorberen ze ongeveer negen keer hun eigen volume. Dat maakt dat ze een hydraterende werking hebben.Ook bevatten ze veel omega-3-vetzuren, antioxidanten en vezels. Hoe je chiapudding maakt? Pak een glas of kom en vul het met een plantaardige drank (amandel, soja, haver, kokos) voeg er 5 el chiazaden aan toe en laat 15 min staan. Bestrooi eventueel met noten of fruit.

Crackers met pindakaas en banaan

Pinda’s zorgen voor een vol en verzadigd gevoel omdat ze vol eiwitten zitten. Banaan geeft je energie - dat kan geen kwaad op de vroege ochtend. Besmeer 2-3 crackers met pindakaas. Snij ½  banaan in plakken en beleg de crackers ermee.

Amerikaanse onderzoekers kwamen erachter dat we slank kunnen blijven door pindakaas te eten >

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO