Zo maak je een vullende smoothie

Een fruitsmoothie is heerlijk, maar amper een uur later horen we onze maag weer knorren. Door deze ingrediënten in de mix te gooien, blijf je langer verzadigd.

gerelateerd
Dit is waarom je liever een drankje bestelt zónder citroenschijf
Afvallen? Deze 3 drankjes zijn effectiever dan water met citroen
Op dit moment van de dag kun je beter géén koffie drinken
Getty Images

PINDAKAAS
Door een lepel pindakaas of amandelpasta in je smoothie te verwerken, voeg je een flinke portie vetten en eiwitten toe. Het lichaam verteert dit langzamer dan koolhydraten, oftewel: je maag zit langer vol.

Dit is het allermooiste fruit >

CHIAZAAD EN LIJNZAAD
Hetzelfde geldt voor chiazaad en lijnzaad: beide bevatten naast vet ook een fijne portie vezels. En dit zorgt, naast een vol gevoel, ook voor een goede eh… stoelgang.

AVOCADO
Ook avocado is welkom. Naast de vetten neemt de groene held nog een voordeel met zich mee: de smoothies worden romiger. 

Avocado in je cocktail >

KWARK
Wil je extra eiwitten toevoegen, kun je overwegen om yoghurt te vervangen door kwark. Laatstgenoemde bevat 13 gr eiwit per 100 gram. Yoghurt slechts 3,4 gr.

HAVERVLOKKEN
Havervlokken bestaan voor een groot gedeelte uit meervoudige koolhydraten, die zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Lees: geen suikerdip na je smoothie.

Genoteerd? Zo maak je de allerbeste smoothies >
 

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO