Dit is hoe je wél alcohol kunt drinken tijdens een dieet

Met deze tips beperk je de calorieën tot het minimum.

gerelateerd
In Vietnam drinken ze koffie met ei erin
Volgens wetenschappers krijg je van deze wijn de ergste kater
Bubbels drinken, zo heurt het
Getty Images

Een dieet combineren met je dagelijks leven kan nog wel eens lastig zijn. Zeker in het weekend, wanneer de drank vaak genoeg rijkelijk vloeit - en jij normaliter heel wat onzichtbare calorieën naar binnen giet. Goed nieuws: drank helemaal schrappen is niet nodig. Met deze tips past alcohol wél in je dieet.

7 dingen die er kunnen gebeuren als je stopt met koolhydraten eten >

1.KIES JE DRANK ZORGVULDIG
Hoewel een goede cocktail je weekend helemaal compleet kan maken, is dit niet het meest verstandige drankje om te bestellen wanneer je op dieet bent. Dit omdat cocktails vaak gemaakt worden met frisdrank, siropen, sappen en heel veel suiker. Kies in plaats daarvan voor bier, wijn of likeur. De beste keuze is een glas rode wijn, deze drank bevat de minste calorieën en zou zelfs een aantal gezondheidsvoordelen met zich meebrengen. Één glas de dag schijnt goed te zijn, toch?  

2. ZORG VOOR EEN GEVULDE MAAG
Alcohol op een lege maag gaat vaak gepaard late night snacks. Een kaasstengel of bitterbal in de kroeg, of een Turkse pizza bij kiosk op de hoek bijvoorbeeld. Dit voorkomen? Zorg dat je van te voren voldoende gegeten hebt. Of combineer de wijn met je – gezonde – avondeten.  

Afvallen? Dit eten helpt je >

3. HYDRATEER  
Het is algemeen bekend dat het drinken van genoeg water de kater van de volgende dag een stuk kan verlichten. Maar wist je dat water ook de drang naar veel, vet eten de volgende dag kan verminderen? Dit doordat deze honger gedeeltelijk te danken is aan uitdroging. Extra: dat glas water zorgt er ook voor dat je minder snel drinkt. Minder calorieën, een minder erge kater en een vollere portemonnee. Win-win.  

4. WEES BEWUST WANNEER JE DRINKT
Een wijntje hier, een biertje daar. Die drankjes tussendoor, die hopen zich zonder dat je het doorhebt vaak flink op. Wees je daarom bewust van wanneer je drinkt en beperk dit indien mogelijk tot speciale momenten.  

Oeps! 5 healthy foods die eigenlijk niet zo healthy zijn >

Bron: Luvo

Wekelijks ELLE ETEN's LUNCHBOX ONTVANGEN?
GO